5 клас 30.03.2020 року
Тема: «Григір Тютюнник
. „Дивак”. Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його
жага пізнати світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся
як позиція особистості»
*Літературний диктант
Григір Тютюнник
1.
Де народився Григір Тютюнник ?
2.
Назвіть роки життя письменника?
3.
Чому в молодшому віці Григір перестав ходити і говорити ?
4.
Чому Григорій зовсім не пам’ятає тата?
5.
Як звали брата письменника ?
6.
Яке автобіографічне оповідання написав письменник ?
7.
Як звали головного героя оповідання «Дивак»?
8.
Кого малював Олесь на уроці малювання ?
9.
Яку оцінку отримав хлопчик за свій малюнок?
Тема: зображення
ставлення людини до природи та різниці у її сприйнятті хлопчиком та дідусем.
Ідея:
оспівування краси природи та гідного ставлення до неї крізь призму розуміння
маленького хлопчика Олеся.
«Словничок»
зазимки— початок зими;
очіпки— жіночі головні;
допризовники— ті, кого
призивають до армії;
окоренок— частина стовбура при
корені;
кушир— водяні рослини;
пірце— плавник;
забейкався— забруднився;
фармазони— тут: лайливе слово;
про нерозумних, нерозважливих, дивних людей;
неглемезда— недотепний,
дивакуватий, ні до чого нездатний;
черінь— частина печі, що добре
прогрівається;
5. Характеристика образу
Олеся.
•Пригадайте , які деталі портрета хлопчика
виділяє автор?
•Про що „говорять” очі хлопчика? Чи можна
за поглядом , за очима розпізнати вдачу людини? Запам'ятайте визначену вами
рису характеру.
Які бувають очі у вас і ваших
однокласників? Додайте до названих епітети: веселі, сумні, байдужі, злі...
Олесик іде до школи чи мандрує? Що він
робить по дорозі?
Прочитайте уривок про те, як Олесь
вдивляється у дно річки. Вас щось вразило в цьому епізоді чи ні?
•Чи була причина у Федька Токайла бити
Олеся? Як зреагував той на зухвалу поведінку однокласника? А як би ви ,
хлопчики , вчинили на місці Олеся ? Чи ви вважаєте , що Олесь просто злякався?
•У кого ж хлопчик зустрічає порозуміння і
співчуття? Хто вірить у нього?
Визначені риси обох характерів запишіть в таблицю , яка матиме такий вигляд:
Риси вдачі Олеся
|
Спільні риси вдачі
|
Мої риси вдачі
|
6. Літературна
гра «Хто це?»
(письмово)
Олесь
– це…
Матильда
Петрівна – це…
Наталка
– це…
Федько
Тойкало – це…
Івасик
–Телесик – це …
Прокіп
– це …
Домашнє
завдання.
На
вибір.
Скласти фанфік –
описати стан душі Олеся після повернення додому від його імені.
Описати стан душі хлопчика (від його
імені) після повернення додому.
Намалювати ілюстрації до твору.
Тест для перевірки знань:
https://forms.gle/BVEZCEZN3hr6TK2s7 код доступу : zvsq6sb
Тест https://naurok.com.ua/test/start/71469
Тест для перевірки знань:
https://forms.gle/BVEZCEZN3hr6TK2s7 код доступу : zvsq6sb
Тест https://naurok.com.ua/test/start/71469
Немає коментарів:
Дописати коментар