вівторок, 17 березня 2020 р.



  5 клас   30.03.2020 року
Тема: «Григір Тютюнник .  „Дивак”.  Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості»





*Літературний диктант
Григір Тютюнник

1.                Де народився Григір Тютюнник ?
2.                Назвіть роки життя письменника?
3.                Чому в молодшому віці Григір перестав ходити і говорити ?

4.                Чому Григорій зовсім не пам’ятає тата?
5.                Як звали брата письменника ?
6.                Яке автобіографічне оповідання написав письменник ?

7.                Як звали головного героя оповідання «Дивак»?                         
8.                Кого малював Олесь на уроці малювання ?
9.                Яку оцінку отримав хлопчик за свій малюнок?
10.           Що просив Олесь у діда Прохора?




Тема: зображення ставлення людини до природи та різниці у її сприйнятті хлопчиком та дідусем.
Ідея: оспівування краси природи та гідного ставлення до неї крізь призму розуміння маленького хлопчика Олеся.
 «Словничок»
зазимки—   початок зими;
очіпки—   жіночі головні;
допризовники—   ті, кого призивають до армії;
окоренок—   частина стовбура при корені;
кушир—   водяні рослини;
пірце—   плавник;
забейкався—   забруднився;
фармазони—   тут: лайливе слово; про нерозумних, нерозважливих, дивних людей;
неглемезда—   недотепний,   дивакуватий,   ні  до чого  нездатний;
черінь—   частина печі, що добре прогрівається;


5.     Характеристика         образу Олеся.
•Пригадайте , які деталі портрета хлопчика виділяє автор?
•Про що „говорять” очі хлопчика? Чи можна за поглядом , за очима розпізнати вдачу людини? Запам'ятайте визначену вами рису характеру.
Які бувають очі у вас і ваших однокласників? Додайте до названих епітети: веселі, сумні, байдужі, злі...
Олесик іде до школи чи мандрує? Що він робить по дорозі?

Прочитайте уривок про те, як Олесь вдивляється у дно річки. Вас щось вразило в цьому епізоді чи ні?
•Чи була причина у Федька Токайла бити Олеся? Як зреагував той на зухвалу поведінку однокласника? А як би ви , хлопчики , вчинили на місці Олеся ? Чи ви вважаєте , що Олесь просто злякався?
•У кого ж хлопчик зустрічає порозуміння і співчуття? Хто вірить у нього?
•А яким здається Олесь вам? Що в його вдачі вам до душі, а що ні? Порівняйте Олеся з собою .



Визначені риси обох характерів запишіть в таблицю , яка матиме такий вигляд:
Риси вдачі Олеся
Спільні риси вдачі
Мої риси вдачі






        
6.     Літературна гра «Хто це?» (письмово)
Олесь – це…
Матильда Петрівна – це…
Наталка – це…
Федько Тойкало – це…
Івасик –Телесик  – це …
Прокіп – це …
Домашнє завдання.
На вибір.
Скласти фанфік – описати стан душі Олеся після повернення додому від його імені.
Описати стан душі хлопчика (від його імені) після повернення додому.
Намалювати ілюстрації до твору.

Тест для перевірки знань:
https://forms.gle/BVEZCEZN3hr6TK2s7    код доступу : zvsq6sb

Тест https://naurok.com.ua/test/start/71469



Немає коментарів:

Дописати коментар